Tuesday, December 20, 2011

Urusan Taska setel

alhamdulillah..setel sudah satu lagi hal..kalo tak dok pening mane nak letak anak kesayangan aku tu bila aku g keje..nk wat cmno..ibu yg bekerjaya kenela anto gak..huhu..kalo ikutkan sume mak nak anak beso depan mata..tp tu la kan..ade tanggungjwb lain..redha kan aje..


so td dh buat registration Taska..nie la 1st time nk letak dia kat nursery..kalo tak dr start aku abes pantang anta umh pengasuh.so bila dia dh nk msk 3 tahun nie kene la buat changes sket..tp dl pn masa Nuha still baby aku dh plan nk anto Nuha ke nursery bila dia dh cukup 3 thn..so now is the time la kan..tp aku listkan jugak sbb2 anto Nuha ke Taska:


1-Nuha dh nk masuk 3 thn

2-insyaallah taun depan pindah umh sendiri,so dh agak jauh ngn tmpt keje..kalo aku still anto Nuha kat umh pengasuh..risau kalo aku kene balik lmbt..coz la nie kalo aku lewat blk..hubby blk umh dulu amik kete then amik Nuha..tp kalo dh pindah kitorg akan g keje skali..so agak sukar jugak la kan..lagipn pengasuh Nuha pn akan pindah ke Dengkil..so makin payah la urusan kitorg nnti..huhu..kalo ikutkan mula2 nk stay ngn pengasuh dia jek..tp bila listkan masalah2 yg akan timbul..so agak payah la kalo dihantar ke pengasuh...

3-nak suh dia bercampul gaul ngn ramai kengkwn..la nie kat umh pengasuh dia ade sorg je geng yg lbh kurang dia..yg lg 2 bb lagik..Nuha mmg ske berkwn..so aku rs mmg patut anto ke Taska

4-nak suh dia belajo la ape2 yg patut..sbb Taska pn ade aktiviti dia gak..so mesti Nuha ske..nyanyi2..belajo ABC..and etc la...b4 this ade 1 taska gak aku survey tp jadual dia agak pack..sian plak ngn anak aku nie..br 3 thn..kalo dh 5 thn..ok kot..hehe...

5-fee agak murah sket la..so bole reduce kos kitorg yg nak travel..hehe...


itula antara sbbnya..tp ade lagik malas nak tulis..cume major isu adalah spt di atas..hehe..


so next week dtg blk nk bayar fee bulanan ngn tahunan..kasi setel sume..td nk bayar penuh tp penyelia taska xde plak..so xdpt resit lagik..so better tgu dia balik kursus dulu la..


3hb Nuha start la g Taska..so kitorg nk shopping brg2 tuk dia..nak belikan beg baru..jenis tarik tu..hehe..mesti dia lagi excited nk g Taska..aku ngn hubby plan nk cuti la ari tu..nk tgk la cmne keadaan dia hari tu..tp insyaallah Nuha mesti okla..nak2 tgk kengkwn ramai..tp kitorg just beware je la in case dia meragam ke nnti kan..budak2..biasala kan..tetibe mood xbaik..mak dia gak yg poning..huhu..


No comments:

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Together Forever