Thursday, December 15, 2011

Home Sweet Home:Next quotation

lame lak tak updet blog nie..ermm..nie nk story la psl umah lagik..kwn hubby ade kenalkan sorg kontraktor indon nie..sbb buat umh dia..so kitorg pn dh ler melawat umh kwn hubby tu..nmpk cm ok la..pastu bwk kontraktor tu g tgk umh..kitorg nie bajet bukannya banyak..kalo bole nk elakkan buat loan..sbb yela gaji pn xbeso mane..kang byk sgt hutang payah la jugak..huhu..so aku ade la bagi estimation yg aku mampu la..last2 dia quote lebih dr tu..erm..mende2 yg termasuk dlm quotation tu:


1-grill satu umh

2-awning depan ngn belakang

3-plaster ceiling dr hall ke dapur

4-wiring+plumbing

5-naikkan batu untuk stor

7-table top

6-mende2 minor yg lain (cm basuh umh dll)


kalo ikutkan aku mmg mende2 diatas adalah main point yg aku nk buat except stor tu..xmasuk dlm list aku pn..coz bagi aku kalo xtutup pn xpe..xdela obvious sgt...tp tu la..bila congak2 terlebih lak dr bajet..nie blom msk beli lampu+kipas,kc ngn wardrobe,curtain+rail dan mende2 kecik2 yg lain..yela bajet kecik so takdela nk buat grand2..buat mane yg mampu jek..


so kitorg KIV dulu..yelah nk kene diskus..n ukur bajet cmne..kalo aku duit byk..aku selamba jek mls nk pk..tp tu la kan..bajet pn ala kadar jek...skali ptg smlm indon tu kol hubby..katenya nk letak brg..eh2..kitorg xde bg kate putus lagik..dh dia nk letak brg lak...pastu hubby pn ckp la xleh nk buat sume la kot...igt nk buat table top je la ngn dia..tp indon tu sebole2 nk suh hubby accept offer dia..suh buat lumpsum..xnk buat sket2..dia bg la alasan nk buat keje kat seremban la..hubby kate buat je la..kitorg xde pn nk push2 suh buat skang coz la nie grill pn xpsg lagik..las2 dia buat ayat touching kate takde rezeki nk buat kat kitorg..laa..aku nk bg job buat table top xmau lak..nk buat byk2..ermm..curious betul...mcm ade hidden agenda jek..ntah la..xpela kalo dia xnk terpaksa la kitorg cr kontraktor lain..pastu yg pelik..kwn hubby plak mcm lari2 ngn hubby..takdela yg dia nk touching tu nape??kitorg pn ade mslh sendiri..xkn psl xjadik buat sume dia xnk kwn ngn hubby..erm..lagila buat aku konpius...aku bukan reject terus mamat indon tu..cume mintak buat sket je..tp dia yg xnk..so slh kitorg ke?


tp la nie hubby ckp nk pecah2kan keje:


1-grill+awning (skali upah)

2-table top+plumbing (skali upah)

3-wiring+plaster ceiling (skali upah)


tp wiring rsnya nk mintak tolong anak sedara punya hubby..dia mmg kontraktor wiring..tp igtkan mls nk susahkan dia sbb yela dia dok pahang..tp pk2 balik..ngn mslh2 skang nie..kene la mintak dia buat gak..kira bole kautim la..anak sedara katekan..hehe..dia pn dh bersedia nk membantu..alhamdulillah...ptg nie kebetulan wife dia ade appointment kat kl..so dia dtg tgk aku punya umh skali..leh la bajet nk buat cmne pasnie...


tp moral of the story..pasni tak payah la mintak org rekemenkan..payah kalo xjadik..huhu..so carikla sendirik k..


k la..smbg next entry..nak psg VPN nie..huhu...



tata titi tutu

2 comments:

Iela Fazielah said...

betul tu.. tp kan.. kalau buat dgn sedara pun payah.. mcm ila dah kena.. better cari org yg lain..paling bagus cari kontraktor cina

Mama Nuha@Gmie said...

yeke ila?tu la kan..depends pd rezeki gak mende2 nie..hopefully sume berjalan lancar...tp plaster ceiling tgh usha ngn cina..sbb dpt quo dr malay guy nie...kejap cmni..kejap cmtu..cm xkonpiden jek...huhu

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Together Forever