Wednesday, December 28, 2011

Taska ngn Permit Setel..

Smlm aku g taska Nuha nak setelkan payment tuk bulan Jan ngn yearly fee..reg fee aritu dh bayar..dtg balik coz penyelia dia br ade kat taska baru balik kursus..br leh dpt resit..selesai la urusan payment tuk Nuha..pasni nk sediakan brg2 tuk dia ke Taska..sume kene letak nama dia..ermm..towel nmpknya kene beli lagik...so far ade 6 helai jek..rs cm xckp..haha..sbb katenya hari2 akan bawak balik..aku pn bukan jenis hari2 bsh baju..tgu bj penuh br basuh...kene la standby banyak sket..nie antara brg2 kene sediakan:




1-beg (setel..siap beli angry bird lagik..dok sibuk nk yg itu...aiseh...)


2-towel (buat ms nie cukup tp rsnya nk beli lagik)


3-bb shower+shampoo (rsnya nnti bb sitter dia bagi semula yg kat sana..kalo abes mgu nie beli)


4-berus + ubat gg (nie kene beli baru)


5-baju + pampers (sume ade dah)


6-susu + botol susu (dh ade cume nk cr bekas letak susu je la..)




rsnya tu je kot..so before balik kg mgu setelkn dulu brg2 dia nie..kang kelam kabut plak...




pastu terus g MPS nk apply permit untuk buat minor renovation kat umh..aku bukan nk renovate umh pn cume nk buat yg basic..tu pn kene amik permit..hai mmg sng dorg ni dpt income..huhu..nk xnk kene buat gak.kang xpasal2 kene denda lagi haru..dlm RM113+cagaran RM200 (dapat balik pas setel).. terbang lg duit..takpela demi umah tercinta..layankan ajek...




balik dr MPS terus shoot g puchong..since tgh lunch hour..leh la survey lampu ngn kipas yg xbeli lagik..rsnya tuk benda2 nie RM2k++ gak ler terbang...sbb ade lampu dining,wall ngn kipas bilik xbeli lagik.. g la house of lighting..mak datuk..ramainya umat..tak penah la lengang kedai nie...tp kali nie leh survey dgn lebih teliti..kalo bwk Nuha mmg xleh nk lame2..dok merengek..mmg rambang mata tp tu la bila dh ramai sgt..tensen gak...kitorg survey la kipas..yg alpha yang 5 bilah (RM229)..yg 3 bilah (RM145)...remark dulu..then g ke GC Lighting kat puchong gateway..aritu aku mmg dh pegi n sambar satu lampu kat hall..mmg ade tertarik ngn lampu dining..coz byk pattern baru...skali mmg tensen design yg nak mesti dh abes..aiseh..las2 aku kene amik yg display tp dpt less lagik la...sbb dh minat aku xkira la dh display ke hape..hahaha...terbang RM160 (lampu dining+2 lampu kat dinding)..ahad lepas dh terbang Rm500++ kat usj mall beli lampu..tp kedai tu mmg agak murah bila aku compare kat tempat lain..tp aku beli mane yg berkenan je la..




arini ade appintment ngn org wallpaper plak..aiseh..selagi xsetel nie byk nyer nk pk..huhu.....

No comments:

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Together Forever