Tuesday, May 24, 2011

BLR naik lagik??arghhhh

ermm..nie la padahnya kalo buat pinjaman umah ngn bank...kene la sentiasa alert ngn BLR nie...adeh la...dh ler lock in period 5 thn..baru byr setaun lebih..so adala balance 4 thn..huhu...lmbtnya...so kengkwn yg ade buat pinjaman umh ngn bank kalo ade yg belum tau..skang nie BLR naik lagik..starting from middle of may..currently BLR is 6.60...from 6.30..huhu..dlm rm50 la gak installment naik..tp ape bole buek kan..

aku br je call bank nak tanye pasal penalty kalo aku nk refinance balik loan aku..sbb aku nk guna gov loan..dulu xamik sbb blom kompem..tp sbb gatal nk beli gak kan..so redah je la pakai bank loan..ha la nie dh kompem..tu yg ricky2...tp rsnya tak worth it la kalo aku nk refinance..sbb assupmtion penalty yg aku kene almost 20k including bank n pejabat tanah fees...so dok diam2 je la smpi abes lock in period..pejam mata la bayar installment..yg ptg jgn missed...doa2 dlm masa terdekat nie turun balik then smpi aku abes lock in period..huhu...aminnn....sbb based on history blr aku ade tgk ade 3 thn blr statik jek...tak naik...kan bes kalo cmtu..kalo turun lagi bagus..nie gara2 economy yg tak stable..haiyaa..

yg tensi..gaji taknaik2...unless annual increment je la...huhu...tp takpela nk sedapkan hati yg ptg dh ade umh...kalo x smpi bila nk dok menyewa kat koters tu...insyaallah rezeki Allah tu ada...yg ptg usaha dan doa...yezza!!!!

so skang ni kene manage balik expenses supaya lebih berhemah...mmg kene dok umh je la..lagipn nk kumpul duit lagi nk pindah umh kan...huhu...so lepas ni aku akan updet menu masakan aku je la setiap minggu...sbb dok melepak kat umh..keke....

apepn..bulan 6 nie nak g coti2 malaysia...hahha...xnk pk blr bagai nie..wakaka...


History of BLR....


Bebelan dari..

No comments:

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Together Forever