Tuesday, June 28, 2011

Cuti2 Malaysia - Part 6 (@Langkawi Day 2)

hai..bersawang dh blog nie...tak abes lagik pasal vacation kitorg..asik pending je bila nak updet..huhu..so kene ringkaskan la ek..

ok the next day..aktiviti utama adalah shopping...pagi2 tu kitorg bekpes kat tepi pantai...heaven giler..hehe..dengan angin sepoi2 bahasa..hehe..so pas bekpes siap sedia nk g shopping..tp abg ipar aku bawak g jenjalan dulu kat area langkawi..sbb dia ckp awal lagik nk shopping..bg aku xperlu la setakat nk mkn angin naik kete..baik terus g shopping..haha..

get ready untuk menjalankan aktiviti...


benti jap kat pantai "tak tau nama"...

wah nyamannya...

hehe..wajib!!!


Nuha with her cousin...


dua org cousin yg sebaya...Nuha & fifah...

ok lepas lepak2 jap kat ctu..we all pun gerak ke satu tempat nie..ala lupa lagi la nama tempat nie..tp kat ctu kitorg sempat la shopping kain batik..bj..ngn dry stuff cam bilis..ikan kering n dll..banyak gak aku berabes kat ctu...beli ikan bilis smpi sekilo..haha..xsempat snap gambo..bz shopping...

pastu g makan lunch dulu...sbb nak dptkan tenaga untuk shopping..hehe..ok lepas mkn je..singgah surau jap..pastu station pertama-idaman suri...mak aihhh..rambang bijik mata weii..nie kali kedua aku menjejakkan kaki kat ctu..dulu masa bujang aku tak heran sgt..la nie..mmg aku heran...kat ctu aku dh berabes ratusan ringgit..huhu..aku sambar set vision..set pinggan mangkuk..set cawan..set balang kuih...coklat coklit...ngn travel beg..huhu...kalo ikutkan byk lagi nk beli..tp sabo..sbb akak aku ckp pasni nk g HIG plak..hehe..simpan dulu duit ek..kat cni pn xamik gambo coz bz shopping...hubby cm biasa kene jaga Nuha..haha...

lepas selesai sume singgah plak kat HIG..mak aih...skali lagi rambang!!adeh la..tp aku tgk brgnya tak byk cm kat idaman suri...so aku rembat teko kaca +jug+coklat sket la...skali g kedai depan tu..tgk vision murah rm30..adeh la..biar betuk..sabo je la..huhu...tp nk wat cmne dh beli...

perghh..memang letih bershopping...penat pastu duit pun byk abes..huhu...penuh bonet kete+van..huhu..balik ke motel..mak aku suh beli reben..supaya sng nnti nak bawak naik feri...mmg giler...ade 19 bungkusan hijau dan biru...dengan beg baju lagik..adeh la..cmne nk angkut..ngn budak kecik agik..huhu

abes shopping kitorg singgah kat Laksa Pulau..pekena laksa dulu...mobile stall nie betul2 depan airport..so sambil mkn sambil menikmati view flight yang turun naik..hehe..plus tepi laut lak tu..hai..heaven nya dok kat ctu..hehe..

Stall laksa bergerak..

ha tu laut..mmg cantik view kat cni..

Nuha ngn abg ariff..

si kecik yg tak reti dok diam..

muka hubby ngn akak dah kepenatan..hehe

private jet sedang mendarat..

abes makan balik bilik n tukar baju mandi..ptg tu g mandi lagik..Nuha mmg excited..xreti nak naik dah...aku terpaksa bwk jugak naik bila dh magrib..nangis2 dia..tp nk wat cmne..mane leh layankan sangat..so mlm tu g dinner..kali ini ayah aku tak folo..dia nak berehat kat bilik..letih katenya..so lps dinner aku+hubby+Nuha ngn family akak aku g jenjalan kat dataran helang..sbb rsnya kalo nak singgah esok xsempat la sbb mesti dh sibuk2 nk naik feri..kol 12 tghari..

hari yg sgt letih tapi seronok...ok sambung aktiviti esok plak..last day..uhukk...

Bebelan dari..

No comments:

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Together Forever