Thursday, March 3, 2011

aktiviti kat kluang last weekend..

last weekend we all balik kg aku kat kluang..actually ada kenduri 40 hari tuk my late granny..ape pn al-fatihah ...semoga arwah ditempatkan di kalangan org yg beriman..amin..

so memandangkan aku tak amik cuti las week..so holiday hanya 2 hari..mmg rasa kejap giler...biasa aa kan..kalo dh berkelompok ngn adik beradik aku..pastu makan plak sedap2..mmg kalo bole nk stay lelame..haha...so aktiviti kitorg mmg limited la kan...kitorg smpi jumaat mlm sabtu..so sabtu tu kenduri belah petang..memandangkan mak aku order je mknn kat org..so takdela byk keje sgt..cume time nak serve food lepas yassin tu la agak kelam kabut sket..xmenang tangan..yela aku ngn akak aku kene gilir2 memandangkan kitorg masing2 ada 'handbag'..haha..sian akak aku yg sulung tuh..mmg penat..dah ler br smpi dari bera..terus kene masuk dapur..huhu...ape bule buek...menu pada hari tu adala..nasi putih,ayam goreng,ikan asam pedas,sayur campur,pisang masak lemak,ulam-ulaman, sambal belacan,ikan kering...dessert lak buah anggur ngn mangga...kuih plak macam..karipap,cucur badak,lengkung,kasturi,apam..pastu setiap org dtg kenduri tu dibekalkan plak mee hun goreng...perghh!!mak aku kalo wat kenduri..menu mmg xhengat..haha...mmg tak rugi kalo dtg..wakaka...so abes kenduri sume melepek la..penat..mlm tu aku sempat la p giant jap teman anak sedara aku..aku pun sambar la susu Nuha..amik satu tin terus..murah gamaknya..RM89.90..selalunya dalam RM93...bole la kan...so takyah beli stok tuk sebulan setengah..haha...tgl nak cari pampers jek..sume cm mahal jek..huhu

so ari ahad..adalah besday akak aku..Liza..aka celina..haha...so kitorg decide masak laksa la..sbb tu mmg faveret food family kitorg...then beli kek secret recipe again....and again...chocolate indulgence..haha..sbb rasanya yg nie je kot sedap...so aku ditugaskan la beli kek kat secret recipe tuh...so sempat la jugak snap gelagat si Nuha..



ha nie keje si cintat la nie..menpony tailkan rambut Nuha..tapi cute!..


sedang menikmati ice blended pearl..


Nuha again..


ha nie la kek nya..xcantik la tulisan kat kek tu..budak secret recipe nie takde seni..haha

Happy Besday Liza aka Celina..haha

banyak lagi gambo..tp dlm digi cam..so lupe nk bwk g opis..so cm biasa yg ade dlm camera phone je la yg akan di updet..hehe...

petang lps celebrate sume..kitorg tido sbb ptg dh nak balik..alahai cepat betul..sampai umh kol 10 malam...sbb singgah makan skali..so aktiviti weekend adalah setakat itu shj..huhu..rasanya pasni banyak dok umah je kot..sbb hubby kate kene berjimat sbb nk masuk umh baru hujung taun..byk nak guna duit..so kalo kuar selalu kan mau terbang at least rm50 sekali kuar...so bg mengatasi masalah ini..lepak kat umh..ape lagik..masak2 la...haha..tapi yek2 je kan..bukan leh caya pn planning nie..tp wait n see je la...huhu...

No comments:

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Together Forever