Friday, January 14, 2011

x sabar nak duduk umah sendiri..

erm...lately ni selalu je aku blogwalking dan juga surfing hiasan rumah..bajet masuk rumah..dan ape2 la pasal rumah baru..sume ni gara2 tak menyabo nak dok umh sendiri...bila kawan2 sekeliling pn dah tgh rancak masuk umah..aku yg umah blom dapat kunci ni yg sama2 excited..wakaka...agaknya cmnila ek kwn2 aku bila dh tiba mase dorg nk masuk umh...aku rs kalo aku dh time dok umh baru lagi la terover excited..hehe..

skang nie tgh giat kumpul duit la..yela nk masuk umh bukan free2 jek...la ni dok kuarters kerajaan sume ade...tgl bwk brg2 personal ngn perabot la..tp KC..wardrobe..kipas+lampu...grill...sume dah ade...so bila aku kuar dr koters nie..jwbnya tgl dalam 2-3 helai pinggang la kot..huhu..item2 yg aku sebutkan tadi tu sume aku kene prepare sendiri (ongkosnya)..mau mkn riban2 nie...hai dh macam2 dlm kepala hotak nie nk buat tu nk buat nie..tiap2 hari aku mesti citer kat hubby.."abg...nnti kita wat cmni ek..camtu ek.."hubby pun layankan ajek...dia mmg kene layankan..kalo x mesti aku tarik muka..haha...

tiap2 minggu dok tgk progress umah...aje giler kan..haha...mmg kemaruk betul nie...umh tu mmg dh 70% siap...tgl jalan..dan ade la beberapa benda yg kene touch up..tapi disebbkan agreement S&P kata awal 2012 baru leh dpt kunci...so uwaaa...kene tunggu la lagi setaun...uhuks...takpe sabar...jadinya dlm ms sepanjang taun nie aku dok la surfing deko umh baru..keke...nak kumpul duit bebanyak pn dh tak dan sbb dh start byr duit umh kat bank..so simpan mana yg dpt ler..nak jimat cermat pn xleh sbb aku ni agak boros..huhu

erm..k la aku tepekkan bakal umh aku (tapi ni umh contoh la..)..untuk tatapan aku khususnya..huhu..


inilah design umah aku...pandangan hadapan

ruang tamu...

nie la tempat we all having meal together..

tangga naik ke atas..

ni sinki tempat aku basuh pinggan nanti..

sorila aku tak reti nk snap gambo dengan angle yang terbaik..so nie la hasilnya..ape pn aku xsabo nak dok umh sendiri...uhuh

No comments:

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Together Forever